| Φιλοσοφία | Πώς μπορώ να βοηθήσω | BodyART | Wellness Retreats | Blog | Επικοινωνία

Πείνα ή λιγούρα?: ιδού η απορία!

Το σώμα είναι μια μεγάλη πηγή ευφυΐας . Είναι εκεί για σένα , στέλνει αίμα  παντού, δεν χάνει ούτε ένα χτύπο καρδιάς , μεταβολίζει την τροφή που του δίνεις και διατηρεί το σώμα σε ισορροπία και ομοιόσταση. Είναι δυνατόν αυτός ο πανέξυπνος βίο-υπολογιστής να κάνει λάθος με το να λιγουρεύεται σοκολάτα, παγωτό ή χάμπουργκερ? Μήπως αυτές οι λιγούρες οφείλονται σε έλλειψη θέλησης ή πειθαρχίας. Εγώ θα πρότεινα να επενοχοποιήσουμε τις λιγούρες και μην τις βλέπουμε ως λάθος ή πρόβλημα. Αντιθέτως μπορούν να αποτελέσουν βασική πληροφορία για τις σωματικές σου ανάγκες.

 

Το σημαντικό είναι να κατανοήσεις γιατί λαχταράς αυτό που λαχταράς! Αναρωτήθηκες αν η διατροφή που ακολουθείς είναι πολύ αυστηρή ή θρεπτικά ανεπαρκής? Μήπως η ζωή σου είναι αρκετά βαρετή ή πολύ αγχώδης? Η μήπως είναι όλα αυτά μαζί και πολλά ακόμα? Το μόνο σίγουρο είναι πως το σώμα σου προσπαθεί να ισορροπήσει τις καταστάσεις μέσω της λιγούρας που νιώθεις. Το κλειδί για να σταματήσουν οι λιγούρες είναι να καταλάβεις τι ακριβώς συμβαίνει στην ζωής σου και να βρεις την πραγματική αιτία που τις γεννούν, αν είναι οργανική ή συναισθηματική ή και τα δύο μαζί … Κάνε μια παύση από την κλασική σου αντίδραση και παρατήρησε τι ακριβώς συμβαίνει στην ζωή σου ή στο μυαλό σου την δεδομένη χρονική στιγμή που ζητάς απεγνωσμένα να βάλεις αυτό το «κάτι» στο σώμα σου και που σου είναι τόσο δύσκολο να του αντισταθείς.

 

Κανένα βιβλίο ή θεωρία ή ειδικός ,μπορεί να γνωρίζει καλύτερα το σώμα σου από εσένα και να σου υποδείξει τι να φας. Μέσω της σωματικής σου επίγνωσης θα μπορέσεις να βρεις αυτό που χρειάζεσαι. Οφείλεις να νιώσεις και να αφουγκραστείς το σώμα σου και το μήνυμα που προσπαθεί να σου μεταβιβάσει μέσω της λιγούρας. Από όλες τις σχέσεις της ζωής μας ,η πιο σημαντική είναι αυτή με το σώμα μας. Χρειάζεται επαφή, αγάπη και χρόνο για να δομήσεις μια υγιή σχέση με το σώμα σου. Καθώς μαθαίνεις να κατανοείς και ανταποκρίνεσαι στις σωματικές και διατροφικές σου ανάγκες θα αρχίσεις να δημιουργήσεις μια ουσιαστική και διαρκή σχέση με το σώμα σου, γεμάτη ευεξία και ισορροπία.

 

Την επόμενη φορά που θα αισθανθείς μια λιγούρα δες το ως ένα σωματικό μήνυμα αντί ως μια αδυναμία χαρακτήρα. Φρόντισε να είσαι παρών στο σώμα σου, όπως αυτό είναι παρόν για σένα! Την επόμενη φορά που θα νιώσεις λιγούρα ακολούθησε  κάποια από τις παρακάτω συμβουλές και παρατήρησε τόσο τις σωματικές, όσο και τις ψυχικές σου ενδείξεις:

 

-         πιες ένα ποτήρι νερό και περίμενε 10 λεπτά

-         κατανάλωσε μια πιο “light” εκδοχή από την τροφή που λαχταράς

-         βαθμολόγησε την λιγούρα σου

-         σκέψου πως θα νιώσεις μετά, αφού ενδώσεις στην λιγούρα σου

-         αναζήτησε αν κάτι δεν πάει καλά στην ζωή σου. Μια στιγμή πριν σου γεννηθεί η ανάγκη για να φας κάτι , σκέψου και παρατήρησε αν συνέβη κάποιο γεγονός ή σκέφτηκες κάτι που σε φόρτισε συναισθηματικά.

-         Να μην ακολουθείς στερητικές και γευστικά μονότονες δίαιτες

-         Μην ενοχοποιείς τροφές ως καλές, κακές , αμαρτωλές ή απαγορευμένες.

-         Όταν επιλέξεις να ανταποκριθείς σ’ αυτό που πραγματικά ζητάς , απόλαυσε το μπουκιά , μπουκιά και βίωσε την στιγμή. Έπειτα παρατήρησε το πώς νιώθεις. Αυτή η στιγμή θα σου δώσει ουσιαστική πληροφορία για το τι θα κάνεις την επόμενη φορά που το σώμα σου λαχταρήσει κάποια συγκεκριμένη τροφή

-         Να τρως ανά 3-4 ώρες ώστε να διαχειρίζεσαι καλύτερα την πείνα σου για να μπορείς να διαχωρίσεις την πραγματική σου ανάγκη

-         Να φροντίζεις σταθερά τον εαυτό σου

-         Να γυμνάζεσαι σε σταθερή βάση

 

Είναι σημαντικό να σέβεσαι ,να λατρεύεις και να φροντίζεις το σώμα σου και να το κάνεις για σένα . Αναγνωρίζοντας πως συμπεριφερόμαστε και λειτουργούμε με το σώμα μας , μας βοηθάει να βρούμε και το πως λειτουργούμε ως άνθρωποι. Τελικά, είμαστε τα σώματα μας, αλλά τείνουμε να χάσουμε την ενότητα μας. Ανακαλύπτοντας και κερδίζοντας την ολότητα μας, σηματοδοτούμε ένα σημαντικό βήμα αλλαγής και προόδου.

 

 

Κωνσταντίνος Ζερβός

 

3 Comments

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

Current day month ye@r *

powered by web-idea.gr